Kezdőlap Gépírásoktató programok 1 gépre Hálózatos szoftverek Demo, frissítés, freeware Kapcsolat, elérhetőség Hogyan tudom...

A helyes testtartás

Lehet futni magas sarkú, elegáns báli cipőben is (ha nagyon muszáj), de aki futóversenyen akar indulni, biztos másfajta lábbelit fog felvenni!

A gépelés közbeni helyes testtartásnak ugyanígy nagyon fontos szerepe van. Egyrészt ügyelni kell arra, hogy lehetőleg ne, vagy csak minél később fáradjunk el, vagy hogy az évek elteltével ne szenvedjünk maradandó egészségkárosodást (gerincbántalmak, ízületi és ínhüvelygyulladás stb.). A fáradtság a munka minőségének a rovására megy, ezért sem mindegy, hogyan dolgozunk. A helyes testtartásnál a felkar a felsőtestet lazán érinti, merőleges a talajra, az alkar párhuzamos a talajjal. Az ujjak a billentyűzetet felülről könnyedén érintik. A szék hátlapja a gerincünk alsó részét (a keresztcsont környékét) támasztja meg, nem pedig a hátunk közepét. A felsőtest egyenes, vagy kissé előrehajol.

Fontos, hogy milyen legyen:

  • a székünk ülőlapjának magassága: kb. 45 cm, az alsó lábszár hosszához igazodjék
  • mindenképpen háttámlás legyen a székünk, lehetőleg forgószék, amelynek magassága és a hátlap dőlésszöge is állítható
  • az asztallap magassága, amelyiken a billentyűzet található: 60-65 cm (alacsonyabb, mint az íróasztalé)
  • a monitor magassága a szem síkjához képest: kb. 15-20 fokkal lejjebb legyen
  • a monitor távolsága a szemünktől: 60-80 cm (a monitor méretétől is függ)
  • a képernyő felbontása, frekvenciája minél nagyobb legyen, hogy kímélje a szemünket
  • a megvilágítás kellő erősségű, ne csillogjon, kápráztasson a fény



A helyes kéztartás

Copyright 2008 dr. Gyetvainé Nevelős Erzsébet


Röviden a 10 ujjas vakírásról

A helyes testtartás

Érdekességek, versenyek

Felhasználók tapasztalatai

Demo letöltése

Hogyan regisztrálhatok?

Fizetési módok